Samarbeidssuksess i Norway Cup

Postet av Torbjørn Andersen den 30. Jul 2023

Lambertseter IF har tre samarbeidslag i sommerens Norway Cup i fotball. To av lagene vant sine kamper første dag av fotballturneringen.

Samarbeidslaget til LIF/RASK/BIF i 7-er fotballen klasse 16 år vant 4-2 mot Herd Sportsklub.

- Det står 3-2 i kampoppsettet men kampen endte med 4-2. Vi har gitt beskjed til Sekretariatet i Norway Cup, sier Jardar Skarprud.

11-er samarbeidslaget klasse 16 år til RASK/LIF/BIF slo Elverum 3-0 i sin første kamp i turneringen. Det er 11-er laget som er på hovedbildet i denne artikkelen.

- Det er ganske bra første omgang. Jentene fant hverandre. Dommeren tillot litt mye røft spill og holdinger utover kampen, så da var det egentlig bare å bli ferdig, sier Jardar Skarprud.

Norway Cup har også et samarbeidslag i J14-klassen. Det laget heter Bøler/Lambertseter/RASK De åpnet Norway Cup med å tape 0-1 mot Hommelvik.

Her kan du følge 7-er samarbeidslaget i turneringen (Norway Cup)

Her kan du følge 11-er samarbeidslaget i turneringen (Norway Cup)

Her kan du følge J14-samarbeidslaget (Norway Cup)

Rosie: - Jeg er veldig stolt av guttene
Rosie Kronstads gutter13 Lambertseter The Vikings åpnet Norway Cup med 0-5 tap mot Rosseland, som ligger på Jæren. Hun var ikke skuffet etter kampen.

- Jeg er veldig stolt av guttene. Jeg trodde vi skulle tape mye mer. Vi spiller i 4. divisjon til vanlig og de spiller i 1. divisjon. Det stod 0-0 ganske lenge, men på slutten av første omgang slapp vi inn tre mål. De to siste målene kom i andre omgang, sier Rosie Kronstad.

Her kan du følge 13-årslaget gjennom Norway Cup (Norway Cup)

Guttelaget spilte uavgjort
16-års guttelaget til Lambertseter spilte 4-4 mot Paces fra Jordan i sin første kamp i turneringen.

Her kan du følge 16-årslaget gjennom turneringen (Norway Cup)

Bildene i artikkelen. Foto: Jardar Skarprud/Privat, Torbjørn Andersen, Rosie Kronstad/privat