Disse gutta kan bli LIFs motstandere

Postet av Torbjørn Andersen den 29. Jul 2023

JFV Harlingerland fra Tyskland kan bli Lambertseter IFs (LIFS) motstandere i årets Norway Cup i gutter16-klassen.

JFV Harlingerland kommer fra Wittmund i Tyskland. Guttene trente lørdag 29. juli på Lambertseters kunstgress. De satser på en topp-plassering i årets Norway Cup, og kan møte Lambertseters G16-lag i eventuelt sluttspill i turneringen.

Wittmund ligger vest i nord-Tyskland. Byen ligger 14 kilometer fra Nordsjøen. Guttene på laget som trente på Lambertseter er fra 14-16 år. De skal spille 7-er fotball i 16-årsklassen i årets Norway Cup.

- Vi har høye ambisjoner for Norway Cup. I fjor var vi også her. Den gang var spillerne våre to år yngre enn våre konkurrenter. I år er spillerne eldre og vi satser på å gå langt i turneringen. Vi går for seier, sier trener Dominik de Buhr.

Han forteller at det er hans tredje sesong med laget. Spillerne virket som de storkoste seg på Lambertseter-kunstgresset. De stilte også velvillige opp på bildet.

Det tyske laget skal møte Innstranda IL, Brumunddal Fotball og Bud IL/IL Bryn i innledningskampene i Norway Cup.

Bildene i artikkelen. Foto: Torbjørn Andersen