Lambertseter-gutta trente før dugnad

Postet av Torbjørn Andersen den 29. Jul 2023

Lambertseter IF stiller med et 7-er lag i G16-klassen i sommerens Norway Cup. De trente på Lambertseter stadion først, og deretter måtte de hjelpe til å gjøre i stand kunstgresset.

- Det er nå et gutter 16-lag. Vi spiller 11-er vanligvis i serien, men på Norway Cup spiller vi 7-er siden vi ikke har nok spillere, sier lagleder Erik Holsæther.

Han oppsummerer vårsesongen på følgende måte.

- Det har gått brukbart. Noen tap og noen seirer. Vi er stort sett fornøyd, sier Holsæther.

Avslører Norway Cup-taktikken
I Norway Cup møter de PACES fra Amman søndag 30. juli klokka 14.00 på Abildsø, Fagernes klokka 11.00 mandag 31. juli på Valle Hovin og Porsanger klokka 16.00 tirsdag 1. august. Ambisjonen for Norway Cup er følgende:

- Vi er veldig usikre siden vi ikke helt vet hva vi møter. Målet er å gjøre det best mulig. Så får vi se hvor langt det går, sier Holsæther.

Taktikken for turneringen er klar.

- Vi begynner med to bak, tre på midten og en foran. Så må vi prøve å få kjøre mye avslutninger og få skutt mye. Vi må se om vi klarer å få nok mål, sier Holsæther.

Trenger flere spillere til høstsesongen
Laget ønsker nye spillere hjertelig velkommen inn mot høstsesongen.

- Vi skulle gjerne hatt flere spillere inn i troppen inn mot høstsesongen slik at det er lettere å stille lag. Vi har vært helt på felgen i vårsesongen i forhold til spillere. Så det er bare å ta kontakt hvis dere ønsker å spille for oss, sier Holsæther og fortsetter:

- Guttene er kommet dit at de spiller fotball siden det er gøy. Det er en spennende tid siden flere av spillerne skal over på videregående skole til høsten.  Vi får håpe de fortsetter, sier Erik Holsæther.

Etter endt trening lørdag 29. juli måtte spillerne og laglederne jobbe litt dugnad for å få i stand kunstgressbanen til Lambertseter IF.

Alle bildene i artikkelen. Foto: Torbjørn Andersen