Første sluttspillår for Rosies gutter

Postet av Torbjørn Andersen den 28. Jul 2023

Rosie Kronstad er hovedtrener for Lambertseter IF Gutter 13 The Vikings i Norway Cup. Hun forteller at guttene gleder seg til første året med sluttspill.

- Det er første året med sluttspill for laget i Norway Cup. Vi går videre i turneringen uansett hvordan det går i innledningskampene. Hvis vi vinner kampene våre i innledningspuljen, går vi videre til A-sluttspill. Skulle vi ikke vinne, så havner vi i B-sluttspillet i turneringen, sier Rosie Kronstad til Lambertseters nettsider.

Hun forteller at guttene har hatt ferie i to uker, men har vært gjennom to treninger uka før Norway Cup braker løs.

-  Vi har hatt trening onsdag og fredag denne uka. Så har vi hviledag lørdag, sier Kronstad.

Laget møter Rosseland BK1 søndag 30. juli klokka 15.30, FK Ataka fra Litauen mandag 31. juli klokka 16.20 og Molde FK 2 tirsdag 1. august klokka 16.10 dersom det ikke blir endringer.

- Laget består av gutter 13 år født i 2010. Det er tolv stykker som skal delta i Norway Cup. De skal spille innledningskampene på Furuset, og så er det sluttspillstart på onsdagen, sier Kronstad.

- Er målet å vinne Norway Cup?

- Ja, målet er å vinne, sier Rosie Kronstad.

Alle bildene i artikkelen. Foto: Rosie Kronstad/Privat