Ønsker flere frivillige

Postet av Torbjørn Andersen den 27. Jul 2023

Forberedelsene til Norway Cup på Lambertseter er i full gang. Så langt har det meldt seg i overkant av 100 frivillige fra Lambertseter IF. Det er ønskelig med flere, og du trenger ikke være medlem av klubben for å delta som frivillig.

Driftsleder Arve Moen og fotballgruppas Hege Røsholm var i full gang med forberedelsene 27. juli. De inspiserte blant annet kiosken. Begge to ønsker at flere frivillige bidrar under Norway Cup-arrangementet på Lambertseter.

- Vi mangler fortsatt litt mannskap. Det er spesielt onsdagen under Norway Cup-uka vi trenger folk. Har du noen timer her og der også ellers under uka, så hjelper det også på. Det er behov for frivillige på vakt fra klokka 07.30 om morgenen til klokka 21.00 om kvelden, sier Hege Røsholm.

Trenger ikke være medlem av klubben
Hun presiserer at man ikke trenger å være medlem av Lambertseter IF for å jobbe som frivillig.

- Du trenger ikke å være medlem av klubben, nei. Personer som også har tilknytning til området er hjertelig velkommen til å ta kontakt, sier Røsholm.

Det er totalt cirka 2300 frivillige som skal jobbe under årets Norway Cup-arrangement på alle arrangørstedene i Oslo. Cirka 1600 av disse er fra arrangørklubben Bækkelagets Sportsklub. Resten kommer fra medarrangørklubbene. På Lambertseter trenges det frivillige til ulike oppgaver.

- Det er til kioskene, renhold og parkeringen vi trenger litt folk, sier Røsholm.

- Håndballen og fotballen driver arrangementet
Hun forteller at det stort sett er fotballgruppa og håndballgruppa i Lambertseter IF som deltar med frivillige til årets arrangement.

- Håndballen og fotballen driver arrangementet på Lambertseter. For min del skulle jeg ønske at vi kunne inkludert hele klubben mer i arrangementet videre. Folk fra friidrett, innebandy og badminton er ønsket med i gjennomføringen, sier Røsholm.

Norway Cup starter søndag 30. juli. Har du mulighet til å bidra som frivillig under Norway Cup?
I tilfelle kan du sende en SMS til Hege Røsholm på telefon: 95 90 07 55

Bildene i artikkelen. Foto: Torbjørn Andersen