Landslagsspiller roser Hege

Postet av Torbjørn Andersen den 7. Okt 2024

Landslagsspiller i futsal, Thea Sofie Kanestrøm, roser barne- og ungdomstrener Hege Røsholm, som er nominert til «Årets grasrottrener i Norge».

Hovedbildet i artikkelen. Thea Sofie Kanestrøm er tatt ut på futsallandslaget. Foto: Privat

Kvinnelandslaget i futsal skal ut i kvalifisering til tidenes første futsal-VM for kvinner, som arrangeres i Filippinene i 2025. Her er Thea Sofie Kanestrøm med en fortid i Lambertseter IF tatt ut.

- Det er første landslagssamlingen jeg skal være med på og jeg er veldig spent, men jeg tror det blir bra. Jeg kjenner også noen av de norske spillerne fra tidligere. Det blir noen tøffe kamper og en ny erfaring for meg, sier Thea Sofie Kanestrøm til Lambertseter IFs nettsider.

- Ungarn er tøffest
Norge møter Ungarn, Bosnia-Hercegovina og Hviterussland.

- Ungarn er nok det laget som bli tøffest å spille mot, sier Kanestrøm.

Hun deltok i sommer med NTNUI i student-EM i futsal.

- Vi spilte mot utrolig gode lag og havnet på en femteplass totalt. Jeg hadde håpet vi kunne kommet litt lengre i turneringen, sier Kanestrøm.

Thea Sofie Kanestrøm gleder seg til VM-kvalifiseringskamper. Foto: Privat

- Trives best med futsal
Hun spiller bare futsal nå og ikke vanlig fotball.

- Jeg trives best med futsal siden jeg nå bor i Trondheim og det er veldig stort futsalmiljø her. NTNUI har lag i 1. og 2. divisjon i regional serie, sier Kanestrøm.

Hun spilte for Lambertseter IF, Lyn, KFUM før hun flyttet til USA og spilte collegefotball. Nå er hun i Trondheim og student.

- Futsal er en voksende idrett, sier Kanestrøm, som spiller i en vingrolle eller som pivot (spiss).

Roser Hege Røsholm
Hun roser sin barne- og ungdomstrener Hege Røsholm i Lambertseter IF.

- Hege har absolutt vært en viktig person i min utvikling som spiller. Hun var en veldig viktig støttespiller for meg den tiden jeg spilte for Lambertseter. Hun spilte også en stor rolle i prosessen da jeg gikk til Lyn. Hun kommuniserte mye med trenerne der, sier Kanestrøm og fortsetter:

- Hege er en veldig inspirerende trener både i måten hun trener på og i måten hun ser alle spillerne på. I tillegg bruker hun utrolig mye tid og energi på å legge til rette best mulig for alle spillerne, sier Thea Sofie Kanestrøm.

Hege Røsholm er nominert til "Årets grasrottrener 2024". Foto: Torbjørn Andersen

Nominert til "Årets grasrottrener"
Hege Røsholm er nominert til «Årets grasrottrener» i Norge.

Her kan du stemme på Hege (campain.fandrive)

Kampprogrammet for kvalifiseringen:
16.10. Ungarn - Norge kl 20.00, Sports Hall East Sarajevo
17.10. Bosnia-Hercegovina - Norge kl 20.00, Sports Hall East Sarajevo
19.10. Belarus - Norge kl 20.00, Sports Hall East Sarajevo

Den norske troppen:

Birthe Emilie Christiansen - NTNUI
 Marthe Lund Bjørhovde - NTNUI
 Mari Halgunset - Utleira
 Marie Methi - Tiller
 Mali Kokvoll - Utleira
 Hedda Romslo Meyer - NTNUI