Får pustepause under Norway Cup

Postet av Torbjørn Andersen den 30. Jul 2024

13-årsjentene fra Odessa i Ukraina spilte på Lambertseter under Norway Cup. Treneren for DSK Chornomorets mener turneringen er en fin pustepause fra krigen.

Hovedbildet i artikkelen av jenter, trenere og støttespillere. Foto: Torbjørn Andersen

DSK Chornomorets kommer fra Odessa i Ukraina.

- Det er andre året på rad vi deltar i Norway Cup, Det er veldig bra å være her siden det hver dag i hjemlandet er rakettangrep og droner, sier trener Vlacheslav Obeziuk.

Laget storspiller i sommerens Norway Cup.

-Vi har tre seire så langt i turneringen. Nå skal vi spille sluttspill og jeg håper dette blir bra, sier Obeziuk.

Han roser arrangører og turneringen.

- Norway Cup er en fantastisk turnering med mange lag. Det er en veldig fin plass hvor jentene kan tulle litt med hverandre og slappe av, sier Obeziuk, som sier følgende om det skjer i hjemlandet:

- Det er en grusom krig siden vi nesten ikke får sove. Vi hører droner og må ned i bomberommet. Jeg har en liten gutt på tre år og må ned 24 etasjer hver gang. Det er fryktelig, sier Vlacheslav Obeziuk.