Superjentene vant NC

Postet av Torbjørn Andersen den 28. Jul 2024

Det var kjempestemning på tribunen da LIF-jentene i håndball spilte på hjemmebane under Norway Cup. Jentene svarte med storspill på banen. Nå kan J13-jentene kalle seg vinnere i Norway Cup.

Hovedbildet i artikkelen av Jenter 13-laget. Foto: Torbjørn Andersen

Artikkelen ble siste gang oppdatert fredag 2. august klokka 13.20.

Åpningsdagen for Jenter 13-laget
Lambertseters J13-lag møtte Øygarden fra Bergen i sin første kamp på hjemmebane i Lambertseter flerbrukshall søndag 28. juli. Det ble en fantastisk kamp der LIF-jentene viste seg fra sin aller beste side.

På tribunen var det fullt med mennesker. Ropene på LIF-jentene var både høye og solide. Et skikkelig forsvarsspill og flere strålende målvaktsredninger gjorde at LIF-jentene vant kampen med15-7.

Åpningsdagen for Jenter 14-laget
Stemningen var ikke noe dårligere da J14-jentene til Lambertseter IF senere på åpningsdagen møtte Notodden i Lambertseter flerbrukshall. LIF-jentene fortsatte der de yngre jentene startet.

Det stod 6-6 ved pause, men i den andre omgangen viste LIF-jentene til Lars Haugen og Monica Larsen styrke. Det endte til slutt med LIF-seier 18-12.

I siste kamp søndag 28. juli endte det med 7-13 tap mot BSK for 14-årsjentene til Lambertseter IF. Det betyr at jenter 14-laget er ferdigspilt i puljespillet, men de er ikke slått ut av turneringen foreløpig.

- Dagen har egentlig vært ganske bra for begge lagene, men jentene var litt slitne i den siste kampen. Det ble litt for tett kampprogram mellom de to siste kampene, sier trener/lagleder Lars Haugen.

To nye seire for J13-laget

I en jevnspilt kamp mot BSK Gul ble 15-12 seier til Lambertseter-jentene på formiddagen 29. juli.

- Det var en veldig jevnspilt kamp, men vi lå alltid foran med et par mål, sier Lars Haugen

I den andre kampen 29. juli i Lambertseter flerbrukshall var det veldig jevnt og spennende. BSK rød så ut til å få et overtak i kampen midtveis og ledet med et par-tre mål. LIF-jentene ville det annerledes i den andre omgangen. Det ble fryktelig spennende i slutten av kampen. Til slutt kunne LIF-jentene juble for 12-11 seier.

- Dette var en veldig spennende kamp. Første omgang var dårlig, mens andre omgang var veldig bra. Jentene fikk en liten skjennepreken i pausen. Det hjalp siden i andre omgang satt forsvarsspillet og vi spilte god håndball, sier Lars Haugen.

Det betyr at laget endte øverst i sin innledningspulje med tre strake seirer.

Jenter 14-laget har spilt en god turnering så langt. Foto: Torbjørn Andersen

To nye seirer
De eldste jentene til Lambertseter IF imponerte stort i kampen mot Notodden den 31. juli. De spilte veldig godt forsvar og framover i banen var det mange av spillerne som viste sine kvaliteter.

Det var froskeskudd fra syv meter, gode innspill og solide takter av alle jentene. Sluttresultatet ble 21-6 til LIF-laget.

J13-jentene fortsatte også på vinnersporet 31. juli. De slo Bækkelagets SK blå med 17-10. Dermed har J13-jentene fire strake seirer i turneringen.

SE VIDEO: To av jentene forteller om Norway Cup (LIF på Instagram)

Superjentene er klare for finale i Norway Cup. Foto: Torbjørn Andersen

J13 til finalen
J13-laget er nå klare for finalen i Norway Cup etter ett tap og en seier 1. august. Mot Kolbotn på formiddagen ble det for tøft for jentene som tapte 5-15.

I Ekeberg skoles flerbrukshall endte det med 16-13 til LIF-jentene etter en veldig flott kamp. Det betyr finale klokka 10.10 i Bækkelagshallen fredag 2. august.

- Veldig, veldig bra. De har vært utrolig flinke i nesten alle kampene. Mot Kolbotn i morges var de veldig nervøse, men de klarte å komme tilbake igjen nå, sier Lars Haugen.

- Hadde du trodd på finale på forhånd?

- Det hadde vi egentlig ikke trodd, men det er veldig kult. Vi gleder oss, sier Haugen.

Mer om finalen finner du her (LIFs nettside)

Fakta:

HÅNDBALLEN: alle kampene
Lambertseter IF er medarrangør av håndballturneringen.

Her er kampene som vil bli spilt i Lambertseter Flerbrukshall (CupManager)

HÅNDBALLEN våre lag
Resultatene i innledende kamper avgjør hvem de møter i sluttspillet. Husk at kamper kan bli flyttet så sjekk gjerne CupManager før du drar til hallene.

Jenter 13:
Lambertseter IF

Søndag 28. juli klokka 12.20: Øygarden – LIF i Lambertseter flerbrukshall 7-15
Mandag 29. juli klokka 13.40: LIF – Bækkelagets SK Gul 15-12
Mandag 29. juli klokka 18.00: Bækkelagets SK Rød – LIF 11-12
Onsdag 31. juli: klokka 18.30 mot Bækkelagets SK blå. LIF-jentene vant 17-10.
Torsdag 1. august: klokka 11.20 mot Kolbotn IL endte med tap 5-15.
Torsdag 1. august: klokka 17.00 mot Bækkelagets SK Rød seier 16-13
Fredag 2. august: Klokka 10.10: Finale i Bækkelagshallen. LIF-jentene vant 9-5.

J13
Kampoppsett (CupManager)

Jenter 14 år:
Lambertseter IF

Søndag 28. juli klokka 15.50: LIF - Notodden i Lambertseter flerbrukshall 18-12
Søndag 28. juli klokka 17.50: Bækkelagets SK1 – LIF i Bækkelagshallen 13-7 til BSK.
Onsdag 31. juli klokka 12.40: Notodden - Lambertseter. 21-6 til LIF-jentene.
Torsdag 1. august klokka 13.30: Lambertseter - Oppsal endte med tap 10-27.
Torsdag 1. august: klokka 18.30: Bækkelagets SK 2 - Lambertseter. Tap 14-25.

J14
Kampoppsett (CupManager)