Marius (12) raskest i Peter Pan-løpet

Postet av Torbjørn Andersen den 8. Jun 2024

Marius (12) kom først i mål under Peter Pan-løpet. Til tross for varierende vær var stemningen god. Kevin Haugan og Christian Ingebrigtsen fant tonen og avsluttet sammen med «Take on me».

Marius fra Lambertseter IF Friidrett. Foto: Torbjørn Andersen

231 deltakere løp årets Peter Pan-løp. Det er arrangør Hilde Kronstrand Kvalvåg i Lambertseter IF Allidrett veldig fornøyd.

- Jeg var veldig spent siden jeg våknet opp med litt overskyet vær og meldinger om regn. Hele 231 påmeldte er over all forventning. Vi kjørte på med klovner og Kevin Haugan. Det var litt tekniske utfordringer da Christian gikk på scenen og synd med regnet som kom, men han leverte kjempebra og de som hadde gått da gikk glipp av noe, oppsummerer Hilde.

Det var hele 231 startende i årets Peter Pan-løp. Foto: Torbjørn Andersen

Det var trangt om plassene ut fra startområdet. Foto: Torbjørn Andersen

Marius først i mål
Marius (12) var en av 231 som løp og han kom først i mål i folkemengden på Lambertseter stadion.

- Etter den første svingen var jeg helt foran hele tiden, sier Marius i etterkant av løpet.

Han er en av Lambertseter IF friidretts mange lovende, unge utøvere. Han forteller at han liker best å løpe de lengre distansene på friidrettsbanen. Peter Pan-løpet var en kilometer langt.

Klovnene varmet opp barna fra scenen og delte ut ballonger etterpå. Foto: Torbjørn Andersen

Etter løpet var det klovner og underholdning. Hilde Kronstrand Kvalvåg tok også en kortversjon av «tatuttatei-dansen». Kevin Haugan og Christian Ingebrigtsen bidro med flott sang.

Kevin Haugan, Hilde Kronstrand Kvalvåg og Christian Ingebrigtsen koste seg. Foto: Torbjørn Andersen

Haugan spilte ny sang
 - Jeg synes dagen har vært kjempefin. Det har vært litt opp og ned med fint og dårlig vær men stemningen har hele tiden vært god og jeg er kjempefornøyd, sier Kevin Haugan til Lambertseter IFs nettside.

Han forteller at han bor like i nærheten, men det er første gang han er til stede under Peter Pan-løpet. Han roste publikum.

- Publikum har vært helt fantastiske, og det er så gøy at det er både meg og Christian som når ut til forskjellige målgrupper. Jeg tror både barna og foreldrene er fornøyde, sier Haugan.

Kevin Haugan og danserne leverte et forrykende show fra scenen. Foto: Torbjørn Andersen

Han spilte blant annet sin nye sang som heter «Gjennom mine øyne».

- Det var veldig god respons og det var faktisk noen som kunne litt allerede så det var veldig hyggelig. Låta handler om at det kan være vanskelig når man er i et forhold om man er på samme bølgelengde, og håper at personen kan se litt gjennom mine øyne hvis man får litt dårlig respons, sier Haugan.

Christian Ingebrigtsen viste hvilken dyktig artist han er og fikk med seg publikum. Foto: Torbjørn Andersen

Ingebrigtsen skal øve til juleturne
Christian Ingebrigtsen var også veldig fornøyd med dagen.

- Det var en flott dag på alle måter, selv om vi var litt uheldige med været og at strømmen gikk så det var et lite opphold. Jeg synes publikum var veldig flinke til å holde ut i regnet og de som holdt ut helt til slutt fikk betalt, oppsummerer Ingebrigtsen til LIFs nettside.

Christian Ingebrigtsen fikk med seg Kevin Haugan og danserne på scenen under "Take On Me". Foto: Torbjørn Andersen

Konserten ble avsluttet med en flott versjon av «Take On Me».

- Det var veldig sporty at Kevin Haugan og danserne hans kom opp på scenen. Det var ikke planlagt i det hele tatt. Da ble det skikkelig liv, sier Ingebrigtsen.

SE VIDEO: Take On Me (LIF på Instagram)

Han har flere planer for sommeren.

- Vi skal faktisk øve til en juleturne. Jeg reiser til Lyngdal der vi skal øve en ukes tid, så er det mye konserter utover både i England og Indonesia med A1. Vi synes det er veldig gøy at det er mange som fortsatt synes våre sanger er bra, sier Christian Ingebrigtsen.

Etter konserten var det flere som trakk i Lambertseter flerbrukshall der det var mulig å prøve innebandy og håndball.

Disse barna var noen av mange som fikk prøvd seg på håndball og innebandy. Foto: Torbjørn Andersen

SE: Bilder og video (LIF på Facebook)