Dobbel jubileumsfeiring på Lambertseter

Postet av Torbjørn Andersen den 1. Jun 2024

Lambertseter IF Allidrett feirer 20 årsjubileum med Peter Pan-løp og jubileumskonsert. Christian Ingebrigtsen, som er en av artistene, feirer samtidig 25-årsjubileum.

Hovedbildet i artikkelen. Foto: Privat/promobilde

Det hele skjer på Lambertseter stadion lørdag 8. juni i tidsrommet fra klokka 10.00 - 12.30.

- Jeg feirer 25-årsjubileum som plateartist i juni. Jeg er veldig takknemlig for fortsatt å kunne leve av drømmen jeg hadde som barn. Det er ikke alle forunt å kunne holde på så lenge, sier Christian Ingebrigtsen i dette intervjuet med Lambertseter IFs nettside.

Barneløp for dem mellom fire og femten år
Han kjente ikke til Peter Pan-løpet før Lambertseter IF Allidretts «mor» Hilde Kronstrand Kvalvåg tok kontakt.

- Det høres veldig stas ut og jeg gleder meg veldig. Det blir også veldig lokalt for meg å være med på arrangementet siden jeg bor på Abildsø, sier Ingebrigtsen.

Peter Pan-barneløp er for barn og ungdommer mellom fire og femten år. Det skal løpes en kilometer rundt omkring i en merket løype i Lambertseter Idrettspark.

I år fyller Allidretten 20 år og i tradisjon tro feires dette med vårt barneløp, men litt ekstra stas gjøres det ved å ha en konsert med supre artister.

Etter at deltakerne er kommet i mål blir det jubileumskonsert der Kevin Haugan fra «Snøfall» og Ingebrigtsen skal opptre.

- Det høres veldig gøy ut. Jeg skulle ønske det hadde vært noe sånt da jeg var ung. Jeg har en 13 måned gammel datter, og kanskje hun kan være med å løpe når hun blir eldre, sier Ingebrigtsen.

Christian Ingebrigtsen gleder seg til å spille på Lambertseter. Foto: Privat/promobilde

Lover hitparade
Han lover en blanding av hits både fra A1-tiden og fra sitt liv som soloartist når han inntar scenen på Lambertseter stadion 8. juni.

- Det blir nok mange hits som spesielt foreldrene husker. Det blir en blanding av mine kjente låter og hits fra A1-tiden, sier Ingebrigtsen.

For dem som ikke kjenner A1 var de en gruppe som bestod av Ben Adams, Mark Read, Paul Marazzi og Christian Ingebrigtsen. Deres første single ble sluppet i 1999 og het «Be the first to believe».

- Det ble ikke en stor hit i Norge, men det ble en topp-10-hit i England. Jeg signerte autografer på Leicester Square i London, men i Norge kunne jeg gå helt i fred. Det var både litt rart og godt å komme hjem til Norge uten å bli gjenkjent, sier Ingebrigtsen.

- Vi tok «Take On Me» til førsteplass
Senere kom singlene «Everytime», og en egen versjon av a-ha sin legendariske sang «Take On Me».

- «Take On Me» kom på førsteplass på hitlistene både i England og Norge. Det var vi som tok låta til førsteplass i England. Det klarte aldri a-ha, sier Ingebrigtsen stolt.

«Caught in the middle» er kanskje den største av A1’s mange store hits. Som soloartist har han også levert flere flotte sanger helt siden hans første soloalbum «Take Back Yesterday» kom ut i 2003.

Siden den gang har det blitt fem.

Chistian Ingebrigtsen er kinoaktuell med filmen "Fantasivenner". Foto: Privat/promobilde

Kinoaktuell med «Fantasivenner»
Han håper også mange av ungdommene vil synge med på sangene.

- Det hender at ungdom forteller at de vokste opp med musikken min gjennom foreldrene sine. Men de yngste kjenner nok best igjen stemmen min fra flere barnefilmer, sier Ingebrigtsen.

Han er kinoaktuell i disse dager med den norske versjonen av «Fantasivenner».

- Jeg har den norske stemmen til den mannlige hovedrollen, Cal, som Ryan Reynolds spiller i originalversjonen, sier Ingebrigtsen.

Tidligere har han hatt den norske stemmen til Phil Collins i filmen «Min bror bjørnen». I den filmen sang han også sangene «Velkommen», «Jeg er på vei» og «Vis veien ut». Han hadde også den norske stemmen til «Flynn Rider» i filmen «To på rømmen».

Vi gleder oss til du står på scenen på Lambertseter 8. juni, Christian. Dette blir bra!