Yonas skal trene med A-laget

Postet av Torbjørn Andersen den 6. Mai 2024

Yonas Bardan ble 17 år i januar. Han holdt buret rent da LIFs juniorlag vant 3-0 mot Nesøya. Keeperen får nå også sjansen til å trene med klubbens A-lag.

LIFs nyetablerte juniorlag har nå spilt fire kamper i årets sesong i 4. divisjon. De åpnet med 2-2 mot Ullern 3 og tapte deretter 2-4 mot Holmen 3. I tredje kamp ble det seier 4-2 mot Jardar 2 før 3-0 seieren mot Nesøya på kunstgresset på Lambertseter 6. mai.

- Vi hadde god kontroll i kampen. De skapte få sjanser. Dette er absolutt en kamp vi fortjente å vinne, sier Yonas Bardan.

- A-laget hadde vært en drøm å spille på
Han hadde egentlig ikke så mye å gjøre i kampen, men har stort sett vist solide prestasjoner over tid. Nå får han også sjansen til å trene med A-laget.

- Det blir veldig lærerikt. Jeg får lære meg deres måte å spille på og det beriker meg. Det er også veldig motiverende for meg, sier Yonas.

Han håper at han etter hvert også får spilletid på klubbens A-lag.

- A-laget hadde vært en drøm å spille på for meg når jeg er gammel nok. Jeg har spilt her hele livet og har ingen planer om å dra til andre klubber, sier Yonas Bardan.

Håper på god utvikling
Juniorlagets trener Mads Tvinnereim Horn håper mange av hans spillere etter hvert tar steget opp på klubbens A-lag.

- Målet er at disse juniorspillerne utvikler seg bra slik at de tar over på A-laget etter hvert, sier Horn.

Om Yonas sier han følgende:

- Han er stabil og står skikkelig på. Det er en spiller som møter opp på samtlige treninger. Det er en god keeper som av og til varter opp med noen feberredninger, sier Horn.

Om kampen sier han dette:

- Det var bunnsolid. Vi har funnet en skikkelig midtbanetrio som funker i Tobias, Erik og Thomas. Jeg ønsker at vi spiller god Cruyff-fotball, og da er også Yonas god å ha bakerst siden han er god med beina, sier Horn.

NB! Juniorlagets mål i kampen ble scoret av Tobias Hofseth, Kiarash Radazar og Omar Hussain.

Bildet i artikkelen. Foto: Torbjørn Andersen