Alle jublet for Daha-scoring

Postet av Torbjørn Andersen den 1. Okt 2024

Daha Hassan hadde spilt 32 kamper for Lambertseter A-lag uten scoring. I kamp nummer 33 kom målet i den viktige 5-2 seieren mot Lommedalen.

På hovedbildet er Daha til venstre og Thakshaan til høyre. Foto: Torbjørn Andersen

Etter kampslutt og på vei mot garderoben kom nesten samtlige av lagkameratene bort for å gratulere målscoreren med sin første A-lagsscoring. Det viser det unike samholdet det er i A-laget og at alle unner hverandre det aller beste.

- En viktig seier
Smilet gikk nesten rundt på Daha etter den første A-lagsscoringen. Det hører med til historien at Daha har scoret tre mål på 14 kamper for Lambertseter 2.

I garderoben etter kampslutt var det også Daha som ledet an i det tradisjonelle seiersbrølet.

- Magnus (Nyborg) serverte meg den scoringen og jeg kunne ikke bomme. Dette var en j.. deilig og viktig seier, sier Daha etter kampslutt.

Han har denne sesongen spilt mest på høyrebacken, men ble flyttet fram i banen som ving i den andre omgangen mot Lommedalen.

- Jeg liker å godt å spille back og trives veldig godt der, men jeg kan også spille framover i banen, sier Daha.

SE VIDEO: Daha ledet jubelscenene (LIF på Instagram)

SE VIDEO: Daha ledet jubelscenene (LIF på Facebook)

- Høye skuldre før pause
Det var den utsatte kampen mot Lommedalen som ble spilt på Lambertseter stadion 1. oktober. Kampen ble gjenopptatt i samme spilleminutt der den ble avlyst sist grunnet regn og overvann på banen.

LIF-gutta fikk en verst tenkelig start da bunnlaget Lommedalen tok ledelsen etter en rask scoring fra Matias Sorteberg Bjanes. Den ledelsen holdt seg til pause i en kort omgang.

- Det var vanvittig høye skuldre i laget før pause og et stykke ut i den andre omgangen. Det var en ordentlig rotete kamp, sier trener Bjørn Tommy Nyborg.

- Vi stresset virkelig i den første omgangen, sier spissen Magnus Nyborg.

Magnus (2), Daha, Kong og Ahmed scoret LIFs mål. Foto: Torbjørn Andersen

Har fått tilbake troen i laget
Etter pause kom LIF-scoringene. Magnus Nyborg viste sine eminente spissferdigheter og scoret to av målene. Det var også han som serverte Daha på blank kasse på sitt mål.

- Daha trengte virkelig det målet. Kampen for øvrig viser at vi har en helv… moral i laget. Vi har virkelig fått troen på at vi skal holde plassen i divisjonen, sier Magnus Nyborg.

Ahmed Kasem og Kongphob Latuli scoret de andre LIF-målene.

Fire poeng over direkte nedrykk
LIF-gutta feiret etter hvert scoringene omtrent som de hadde vunnet divisjonen. Spillerne var jublende glade og skled til og med bortover gresset i reneste Champions League-feiringer.

Så mye betød det for dem å vinne kampen. For det var en nøkkelkamp der bunnlaget Lommedalen måtte slås.

LIF-laget klatret etter seieren forbi både Bøler og Årvoll på tabellen. Det betyr at LIF-gutta nå innehar en åttendeplass på tabellen med 20 poeng.

Plassen i neste års 4. divisjon er likevel ikke sikret siden det bare er fire poeng ned til direkte nedrykksplass der Stovner SK ligger i skrivende stund med 16 poeng.

Nettopp Stovner SK er neste mostander for laget 8. oktober klokka 20.15. Til den kampen bør folk som er glade i Lambertseter IF kjenne sin besøkelsestid og fylle opp tribunene på Lambertseter stadion.

Lommedalen med sine syv poeng er så godt som klare for nedrykk til 5. divisjon.