Vil bli kretsmestere

Postet av Torbjørn Andersen den 10. Okt 2024

Lambertseter Fotball menn 40+ rykker opp til 1. divisjon. Umiddelbart etter siste kamp begynte de å diskutere mulighetene til å bli kretsmestere neste sesong.

Hovedbildet i artikkelen. Foto: Torbjørn Andersen

- Vi kjenner ikke nivået på motstanderne i 1. divisjon, men målet vårt på sikt må være å bli kretsmestere i Oslo, sier en svært offensiv spillende trener Per Andersen.

- Veldig stolte
De to siste sesongene har vært en stor opptur for LIFs menn 40+-lag.

- Du må skrive at det er vårt andre opprykk på to sesonger. Det er vi veldig stolte av, sier Andersen.

Først ble det opprykk fra 3. divisjon til 2. divisjon høsten 2023 etter en flott sesong. Opprykket ble i 2023 sikret med ett poengs margin til Asker SKK på andreplass, men LIF-gutta var best sesongen sett under ett og fortjente opprykket.

Spilllende trener Per Andersen (t.h.) er full av lovord om Dzemic Kasumovic (t.v.). Foto: Torbjørn Andersen

Toppscorer med 26 fulltreffere
Denne høsten tar laget turen opp en divisjon til – også denne sesongen er det ett poengs margin til neste lag på tabellen som er Skeid.  Opprykket ble sikret i nest siste kampen.

En del av æren for opprykket skal lagets toppscorer denne sesongen Dzemic Kasumovic ha. Han har scoret hele 26 ganger denne sesongen inkludert to mål i siste kamp mot Simensbråten.

- Sesongen har gått på skinner, sier Kasumovic.

Bjørn Tommy Nyborg (t.v.) kom med en overraskelse etter kampslutt til Per Andersen. Foto: Torbjørn Andersen

Fikk overraskelse etter kampslutt
Etter kampslutt mot Simensbråten kom en ny opptur for laget.

Bjørn Tommy Nyborg, leder av fotballgruppa i Lambertseter IF, fortalte at laget fikk bevilget penger av både idrettsforeningens hovedstyre og fotballstyre til en opprykksfest.

Beskjeden ble mottatt med jubel blant spillere, trener og ledere.

NB! Laget tapte 4-6 mot Simensbråten i sesongens siste kamp.