- Vi må trene mer!

Postet av Torbjørn Andersen den 24. Mai 2024

Det sier Lambertseter IF innebandys trener Morten Lund etter at laget tapte 5-14 i treningskampen mot Korsvoll, som var et av topplagene i 3. divisjon som nylig er avsluttet.

- Vi hang bra med i første periode, men i starten av den andre slapp vi inn veldig mange mål. Det ble stygge sifre til slutt. Vi må likevel huske på at Korsvoll representerer toppen av 3. divisjon. Vårt fokus må være å holde plassen i 3. divisjon den kommende sesongen, men det tror jeg vi skal klare, sier spillende trener Morten Lund etter treningskampen som ble spilt i Lambertseter flerbrukshall.

LIF-gutta fortviler etter nok et baklengsmål. Foto: Torbjørn Andersen

Møtte en god motstander
Lambertseter IF Innebandy har rykket opp to sesonger på rad. Først fra 5. divisjon til 4. divisjon i 2023. Våren 2024 tok laget steget opp enda en divisjon til 3. divisjon.

Det var en topp 3. divisjonsmotstander de hadde invitert til treningskamp 23. mai. Korsvoll-laget har de siste sesongene svingt mellom spill i 2. og 3. divisjon. Laget var et av topplagene i årets 3. divisjon, som nylig er avsluttet.

Det var på forhånd ventet at det skulle bli en tøff kamp for LIF-laget som stilte noe redusert. LIF-gutta gikk også på sitt første tap i 2024. Tempoet, pasningssikkerheten og kvaliteten på spillet var det som skilte lagene i Lambertseter flerbrukshall. Korsvoll-laget virket også langt mer samspilte enn LIF-gutta i kampen.

LIF-gutta spilte i rosa drakter og rosa sokker. Foto: Torbjørn Andersen

Timeout hjalp
LIF-gutta hang godt med i første periode. De hentet inn både 0-1 og 1-2. Ved første pause var stillingen 2-4 i favør Korsvoll.

I andre periode skrudde Korsvoll-laget opp tempoet fra start av og plutselig var stillingen 2-10.

- Vi tok en timeout og ble enige om å ligge mer kompakt i forsvar. De gikk dermed fra å spille gjennom oss til å spille mer rundt oss. Vi fikk mer defensiv trygghet. Jeg føler det var et bra grep vi gjorde, sier Lund.

Kampen ebbet ut med 5-14 til gjestene.

Keeper Ronny Andre Lund og kaptein Marius Bøkestad. Foto: Torbjørn Andersen

Vil ha to treninger på Lambertseter
- Vi må tren mer. Det var likevel en god test for oss siden vi fikk testet oss mot et lag som presset veldig høyt. De gangene vi klarte å spille av det høye presset skapte vi flere sjanser, sier Lund.

Han håper å få til to treninger på Lambertseter fra høstsesongen.

- I årets sesong har vi trent en gang i uka på Lambertseter og en gang på Ammerud. Fra høsten av håper jeg vi får til to treninger på Lambertseter, sier Morten Lund.