Ser etter offensive forsterkninger

Postet av Torbjørn Andersen den 18. Apr 2024

Lambertseter IF Innebandy ser etter et par offensive forsterkninger før de tar steget opp i 3. divisjon. De ønsker også kontakt med lag som vil spille treningskamp mot dem denne våren.

Lambertseter IF Innebandy har de to siste sesongene vært en suksesshistorie på seniornivå. Det ble opprykk fra 5. divisjon til 4. divisjon etter sesongen 2022/2023.

Etter sesongen 2023/2024 rykker også Lambertseter 1 opp fra 4. divisjon til 3. divisjon. De rykker ikke bare opp. Laget gjør det på imponerende vis med 11 seirer og en uavgjort kamp. Målforskjellen er imponerende 127-34.

- Et mye bedre lag
Sesongen ble med andre ord en gedigen opptur for Lambertseter 1 i 4. divisjon.

- Sesongen var bra på alle mulige måter. Sammenliknet med da vi rykket opp fra 5. til 4. divisjon i fjor vår er vi nå et mye bedre lag. Vi har utviklet oss som lag gjennom sesongen. Flere av spillerne har også utviklet seg mye, sier spillende trener Morten Lund.

Han mener også at selve spillet de leverer er på et atskillig høyere nivå.

- Vi har et mer gjenkjennende spill, som vi klarer å benytte i kampene våre. Spillerne på laget er også flinke til å følge de planene vi legger i forkant, sier Lund, som ikke er overrasket over at sesongen endte med opprykk.

- Vi skjønte etter noen kamper at her var det muligheter, sier Lund.

Disse gutta skal spille 3. divisjon fra kommende sesong. Foto: Torbjørn Andersen

Ser etter erfarne spillere
Daniel Magnus Andreas Lundkvist har gitt beskjed om at han gir seg siden han flytter hjem til Sverige. Ingen andre av spillerne på laget har sagt noe om at de gir seg. Det betyr at LIF i utgangspunktet har et solid lag før neste sesong.

Morten Lund vil gjerne erstatte vingen Lundkvist og få enda mer slagkraft offensivt før det blir 3. divisjonsspill neste sesong.

- Vi har gode keepere og flere gode backer, men litt lite angrepsspillere og trenger en forsterkning eller to der. Spesielt på vingen kunne det vært flott med forsterkninger. Dersom noen vil prøve seg hos oss er de velkomne, sier Lund og fortsetter:

- Vi ser etter vingspillere med erfaring fra 3. divisjon eller høyere som kan gå rett inn på laget. Spillere i andre posisjoner med liknende erfaring kan også ta kontakt, sier Lund.

Det har vært mye jubel denne sesongen. Her fra 4-4 kampen mot Akerselva. Foto: Torbjørn Andersen

Han ønsker også kontakt med lag som skal spille i 3. divisjon neste sesong for en treningskamp eller to denne våren.

- Vi ser etter noen som vi kan møte i treningskamper for å teste oss litt på nivået. De som vil spille mot oss må gjerne ta kontakt, sier Lund.

5. divisjonslaget ikke ferdigspilt
LIF Innebandy har også et seniorlag i 5. divisjon. Lambertseter 2 trener sammen med Lambertseter 1.

- Vi er cirka 15-20 spillere på treningene hver gang. Det er bra, sier Lund.

5. divisjonslaget er foreløpig ikke ferdigspilte for sesongen. De har fire seire og seks tap så langt i sesongen.

Laget har igjen følgende kamper:
18. april klokka 20.00 mot Monolitten Idrettslag i Lambertseter flerbrukshall
25. april klokka 20.30 mot Bærums Verk i Rykkinnhallen

Vil du prøvespille for LIF-laget, som skal spille 3. divisjon, eller spille treningskamp mot dem. Send en e-post til: innebandy@lambertseterif.no

Hovedbildet i artikkelen. Foto: Lamberseter IF Innebanduy