Opprop mot bygging av skolepaviljonger i idrettsparken

Postet av Torbjørn Andersen den 12. Mai 2024

Oslobygg planlegger å anlegge midlertidige skolepaviljonger i Lambertseter idrettspark, som i så fall vil bli stående i mange år fremover. Bakgrunnen er behov for rehabilitering av Lambertseter skole.

Lambertseter IF ber nå i et innbyggerforslag om at byrådet og bystyret i Oslo sørger for at Oslobygg benytter en lokasjon for skolepaviljongene som ikke går utover idretten.

Et innbyggerforslag fungerer slik at man ved å samle inn minst 300 underskrifter kan kreve at en sak behandles politisk i kommunen, det vil si byrådet og bystyret i Oslo.

Oppfordrer til signering

- Det er tragisk, men nødvendig, at vi som idrettsforening nå går til dette skrittet. Vi kan ikke stå stille og se på at idretten igjen skal tape i en slik sak, og det uten at politikerne i Oslo kommune har vært på banen.

Det sier Øyvind Andersen, styreleder i Lambertseter Idrettsforening. Han oppfordrer alle med hjerte for idretten på Lambertseter til å signere oppropet.

Her finner du innbyggerforslaget som du kan signere: https://minsak.no/sak/3111

Bakgrunn

Oslobygg er i ferd med å ta fra Lambertseter IF en idrettsflate og planlegger en brakkeskole på grusbanen i Lambertseter Idrettspark.

Her på Lambertseter IFs nettside kan du lese mer om saken.

Bydelsutvalget behandler saken

Saken skal behandles i bydelsutvalget på Nordstrand 15. mai. Bydelen er bedt om å uttale seg om saken.

- Vi håper på engasjement fra bydelspolitikerne i denne saken. Dette bør være en sak som alle partiene i bydelsutvalget skal kunne samle seg om. Slaget om fremtiden til idretten på Lambertseter står nå, uttaler Andersen.

Bildet i artikkelen av Roger Sagen (t.v.) og Øyvind Andersen. Foto: Torbjørn Andersen

Relatert artikkel:

Skal idretten tape igjen? (LIFs nettside)