Rekordmange deltakere i Lambertsetersprinten

Postet av Torbjørn Andersen den 12. Mai 2023

Det var rekorddeltakelse og mange gode resultater under Lambertseter-sprinten som nylig ble arrangert på Lambertseter stadion. Folk koste seg virkelig i solskinnet og løpeforholdene var veldig gode.

LIF-guttene Kristian Engh Kristoffersen, Marius Ruland og Milliam Schøyen Stenersen var tre av dem som koste seg i solskinnet på stadion.

- Dette var gøy!
Koste seg gjorde også 14 år gamle Sondre Hjelm fra arrangørklubben.

- Dette var gøy, sier Hjelm som drømmer om å kunne løpe i NM en gang i fremtiden.

Han fikk andreplass på 200 meter hekk på stadion.

Sverre Munkvold (14) trivdes også i solskinnet.

- Jeg løp inn til ny personlig rekord på 200 meter hekk og er veldig fornøyd med det, sier Munkvold.

- Hva er målet for fremtiden?

- Å bli den beste versjonen av meg selv, sier ungdommen.

Matilde Brekke Aamodt (11 blir 12 år) løp inn til tredjeplass på 150 meter.

- Jeg satser på 60 meter, 200 meter og 150 meter hekk, sier Aamodt.

Rooth innfridde på hjemmebane
I seniorklassen var det knyttet stor spenning til hjemmehåpet Andrea Rooth. Hun innfridde på hjemmebane og vant både 150 på tiden 17.64 og 300 meter flatt på tiden 37.64. 300 meter tiden var norsk juniorrekord U23. Tiden var også årsbeste i Europa for seniorer og nummer 10 i verden.

- Det er fantastisk å løpe på hjemmebane. Alle heier på deg og du føler at du har hele klubben i ryggen, sier Rooth.

- Like gøy å løpe Lambertseter-sprinten som da du var liten?

- Det er veldig viktig at man stiller opp der hvor klubben er. Når jeg var liten husker jeg hvor gøy det var å være med de eldre å være med på stevner, så det er veldig viktig å gi noe tilbake, sier Rooth.

Hun var veldig fornøyd tangering av personlig rekord og ny personlig rekord.

- Det var en bra treningsøkt og jeg er veldig, veldig fornøyd. Kan ikke be om mer en tangering av personlig rekord og ny personlig rekord, sier Rooth.

Kashafali fikk krampe
Den norske parastjernen Salum Kashafali løp 150 meter flatt. Han fikk problemer et lite stykkke ute i løpet. Det så alvorlig ut med en gang.

- Jeg fikk en krampe etter svingen, så prøvde jeg men det ble bare verre, sier Kashafali.

- Det spolerer ikke mye av sesongen dette?

- Nei, det var bare krampe, så det tror jeg skal gå fint, sier Kashafali, som trivdes på Lambertseter.

- Det er kjekt her. Hyggelig å løpe, sier Kashafali.

- Hva er målet for sesongen?

- Det er VM i Paris. Å løpe fort der, sier Salum Kashafali, som gikk godt etter å ha tøyd ut krampen.

Alle bildene i artikkelen. Foto: Lambertseter IF/Torbjørn Andersen

Relatert video:

SE ANDREA SETTE NY U23-REKORD HER (Lambertseter Facebook-side)

Relatert lenke:
Resultatene fra Lambertseter-sprinten (Norsk Friidrett)

Andrea Rooth tidenes tredje beste på 300 meter (Friidrett1.wordpress)