- Lover godt for sesongen

Postet av Torbjørn Andersen den 4. Mai 2024

Utøverne fra Lambertseter IF friidrett koste seg i solskinnet under Lambertsetersprinten. Det var gode forhold og LIF-utøverne presterte sitt aller ypperste.

Det var god stemning og godt humør blant både deltakere, publikum, arrangører og øvrige da Lambertseter IF Friidrett arrangerte Lambertsetersprinten i strålende solskinn fredag 3. mai.

Hovedbildet i artikkelen er av: Eskil, Sondre, Marius, Mathilde, Linnea, Isabella og Malin. Foto: Torbjørn Andersen

- Et godt stykke treningsarbeid
Flere av utøverne til Lambertseter IF satte også solide personlige rekorder under stevnet på hjemmebane. Alle LIF-utøverne gjorde sitt aller ypperste for å prestere foran hjemmepublikum.

- 150 meter og 300 meter er litt uvante distanser. Vi løper det stort sett bare en gang i året, men det viser at alle våre utøvere har lagt ned et virkelig godt stykke arbeid i vinter. Alt i alt veldig solid gjennomført av LIF-utøverne, sier Martin Blekkerud

LIF friidrett har vært gjennom en innendørssesong med blant annet rekordmange seks deltakere i UM (LIFs nettside).

-Vi har hatt en fantastisk innendørssesong, så det lover godt for utendørssesongen. Vi får bare trene på og i tillegg holde oss skadefrie, sier Blekkerud.

SJEKK: Alle resultatene (data.opentrack.run - resultatene fra Lambertsetersprinten)

Isabella, Evelyn, Live, Sanne og Alicia. Foto: Torbjørn Andersen

Spente på BSKs maileker
Utendørssesongen forstetter for mange av LIF-utøverne med Bækkelagets Sportsklubs (BSK) tradisjonelle maileker søndag 5. mai. Lambertseter IF reiser med en stor tropp til Sportsplassen på Bekkelaget.

- Utøverne skal der gjennom litt mer målbare øvelser som 60 meter, lengde, kule, spyd, høyde og 800 meter. Der vil vi se litt tydeligere hva utøverne våre er gode for akkurat nå, sier Blekkerud og fortsetter:

- Vi har fortsatt ikke sluppet opp på treningsarbeidet. Utøverne er litt tunge i kroppen, spesielt de som er unge vil merke det når vi letter opp enda mer, sier Blekkerud.

Jimmy, Isabella og Malin. Foto: Torbjørn Andersen
Sverre var kjempefornøyd

En av dem det var knyttet stor spenning til var arrangørklubbens Sverre Hansen Munkvold. Han sesongdebuterte under Lambertsetersprinten etter å ha slitt litt med skade. Han klokket inn på tiden 40,41 sekunder på 300 meter i seniorklassen.

- Det er mitt første løp i utesesongen, så jeg er veldig fornøyd. Det gikk litt rolig i starten, men jeg hadde en veldig bra spurt, sa Sverre etter løpet.

Sverre Hansen Munkvold sesongdebuterte. Foto: Torbjørn Andersen

- Hva er sesongmålene?

- Det er under to minutter på 800 meter og under 40 sekunder på 300 meter hekk, sier Sverre.

Han går til vanlig på Wang Ung og stortrives der.

- Det er veldig bra tilrettelagt med trening og muligheter for å trene, sier Sverre.

Endre Klungland fikk blomster. Foto: Torbjørn Andersen

NB! Tidligere leder av Lambertseter IF Friidrett ble takket av med blomster og gavekort i forbindelse med Lambertsetersprinten.

Sondre var fornøyd. Foto: Torbjørn Andersen

Eskil og Felix presterte bra. Foto: Torbjørn Andersen

Evelyn, Live og Sanne. Foto: Torbjørn Andersen

Halvor, Ole og Jan koste seg på seierspallen. Foto: Torbjørn Andersen