Har rekruttert 11 nye klubbdommere

Postet av Torbjørn Andersen den 24. Apr 2024

Lambertseter IF har før denne sesongen rekruttert 11 nye klubbdommere i fotball. Hele åtte av dem kommer fra jenter 14-laget (2010/2011).

- Det er veldig spennende å være med på denne reisen, sier Kaia Wie Andersen, som er en av flere dommerveiledere.

- Flotte representanter
En veileders rolle er å følge opp dommerne, veilede dem og gi dem instruksjoner i pausen under kampene. Etter kampen tar også veilederen en prat med dommerne for å gi dem gode tips og forteller dem hva de gjorde bra og hva de kan forbedre.

- Alle de nye klubbdommerne fra J14-laget har dømt sine første kamper og det har gått veldig bra. Egentlig har det gått over all forventning. De er veldig flotte representanter for LIF, sier Kaia.

Fra venstre Kaia og tre av klubbdommerne: Marley, Bourouj og Emilia. Foto: Torbjørn Andersen

15 klubbdommere totalt
 - Det som også er veldig moro med de nye klubbdommerne fra jenter 14-laget er at de støtter hverandre. Fem av lagvenninnene var og så på når to av jentene dømte en kamp, sier Kaia.

Lambertseter IF fotball har nå totalt 15 klubbdommere. De dømmer hjemmekampene til fotballgruppas lag for 12 år og yngre, og 7er- og 9er-kamper for en del eldre lag.

Hovedbildet i artikkelen av J14-laget. Foto: J14/Stian Brandvold