G2011 – en spennende gjeng spillere

Postet av Torbjørn Andersen den 23. Apr 2024

Lambertseter fotball G2011 er en gjeng bestående av tekniske, gode spillere som trives sammen.

Laget består av 14 spillere som alle går i syvende klasse på Lambertseter skole. Flere av gutta har spilt sammen helt siden første klasse.

- Laget er kanskje det mest spennende laget I LIF, sier Abdi Said jr. som trener laget.

Vil ha ut maks av spillerne
Han stortrives som trener for laget.

- Mange av spillerne går i samme klasse så de kjenner hverandre. Det er også veldig positive gutter på treningene, sier Abdi.

Han har høye målsettinger for laget denne sesongen.

- Målsettingen er å komme i toppen av tabellen og kanskje hente hjem to cuper. Jeg prepper dem hele tiden for å få ut maks av dem, sier Abdi.

I seriespillet i 4. divisjon har laget åpnet med to seire og ett tap så langt. Nesodden 2 ble slått 5-4 og deretter ble Hauketo 2 slått 5-3.

På hjemmebane på Lambertseter-kunstgresset 23. april ble det tap 1-4 mot Oppegård 2. Resultatet lyver en del siden LIF-gutta ble kontret litt i senk etter å ha jaktet utlikning.

G2011 er en god gjeng med tekniske fotballspillere. Foto: Torbjørn Andersen

Jobber med selvtilliten
Laget deltok også nylig på Grønn Cup på Skedsmo lørdag 20. april. En seier, en uavgjort kamp og et tap holdt dessverre ikke til å komme videre til kvartfinalen. LIF ble avhengig av resultatene i den andre kampen i puljen for evt. å komme videre.

Abdi forteller at laget minst skal spille to cuper til denne sesongen.

- Vi skal spille OBOS-cup som starter i slutten av mai og mest sannsynligvis Norway Cup og da skal vi satse så langt det rekker, sier Abdi.

I tillegg til å skape resultater jobbes med det med å utvikle spillerne på laget.

- Du trenger ikke spille verdens beste fotball, men det handler om å ha troen på seg selv. Å være seg selv og ha selvtillit. Det jobber vi med, sier Abdi.

NB! Laget trenger flere spillere. Er du født i 2011 og vil spille fotball så ta gjerne kontakt med LIF på e-post: fotball@lambertseterif.no

Hovedbildet i artikkelen. Foto: Torbjørn Andersen