Gutter 2015 – mange lovende spillere

Postet av Torbjørn Andersen den 20. Mar 2024

Lambertseter Fotball gutter 2015 gleder seg til seriestarten. Guttene starter med en hengekamp mot Vålerenga rett etter påske.

Mange av guttene har spilt fotball sammen i flere år allerede, og de er ivrige til å spille fotball også uorganisert.

- Det er mange lovende fotballspillere her. Flere er også på vei oppover, sier Morten Storli, en av trenerne.

Guttelaget består av elever fra Lambertseter skole og fra Karlsrud skole. Det er omtrent likt fordelt med elever fra hver av skolene.

- Vi jobber med å få dem skikkelig sammensveiset, sier Storli.

I vinter har guttene også spilt futsal på to forskjellige lag. Dette har vært veldig populært blant spillerne. Det ble totalt 14 helger med kamper. I tillegg hjalp laget 2014-årgangen da de trengte spillere.

Møter Vålerenga 2. april
På treningene satses det mye på å utvikle basisferdigheter, som du kan se at mange spillere allerede er blitt gode på alderen tatt i betraktning.

- Vi satser mye på pasningstreninger, teknikk og skudd på mål, sier trener Storli, som kjørte den populære og utviklende øvelsen «en mann i midten» i mindre grupper da vi besøkte treningen.

Foreløpig har guttene en trening i uka. Det er hver mandag fra cirka klokka 17.00-18.30 på kunstgressbanen.

- Vi kommer nok til å innføre flere treninger etter hvert, sier Storli.

Laget skal spille første tellende kamp allerede 2. april. Vålerenga kommer på besøk til Lambertseter. Kampstart er klokka 18.00 på Lambertseters nye kunstgressbane.

- Det er en hengekamp fra fjorårets sesong, og vi håper mange kommer og ser på oss, sier Storli.

Lambertseter G2015 består av mange talentfulle fotballspillere. Foto: Torbjørn Andersen

To lag i seriespillet
Laget var 10-12 spillere ved oppstarten av fjoråret og meldte dermed på et lag i seriespillet. I løpet av 2023 og vinteren 2024 har kommet til flere nye spillere. Det er derfor meldt på to lag i seriespillet den kommende sesongen.

- Vi starter med seriekamper 16. og 17. april, sier Storli.

Han forteller at det er satt sammen to i utgangspunktet jevne lag.

- Det er to like lag vi har meldt på i øverste serien, så jeg tror vi får tøff motstand. Vi tror likevel det skal gå ganske bra siden det gikk ganske bra i fjor også, sier Storli.

Du finner kampoppsettene her (LIFs nettside)

(Søk etter Lambertseter G9 hvit og Lambertseter G9 blå)

Plass til flere spillere
De har foreløpig ikke planlagt mer enn to cuper i sommersesongen.

- Det blir en cup foreløpig på Veitvet i mai, og sommerens store høydepunkt med Norway Cup. Der vil vi stille med to lag. Det blir mange kamper fordelt på begge lagene, så vi må nesten ha litt fri også innimellom, sier Storli.

Lagene har plass til flere som spiller om det er noen som vil prøve seg.

- Det er bare å komme, sier Morten Storli.

Kjenner du noen som vil spille for laget?

Send gjerne en e-post til fotball@lambertseterif.no

NB! Ønsker ditt lag å bli omtalt på nettsidene til Lambertseter IF? Eller har du andre innspill til hva vi skal skrive om på nettsidene? Send en e-post til: media@lambertseterif.no