Kong: - Jeg hadde ofret mer i seriekamp

Postet av Torbjørn Andersen den 9. Mar 2024

Lambertseters A-lag spilte 2-2 mot Nordstrand 2. I kampen svingte det en del i prestasjonene og dette må rettes på til seriestarten.

Mot Nordstrand 2 i treningskampen den 9. mars så det også lenge ut som om det skulle gå mot tap. På Niffen tok nemlig gjestene ledelsen 2-0. LIF-laget slo tilbake. Bilal Essaeh scoret det første LIF-målet på et flott langskudd. Mohammed Ali kriget inn 2-2 etter corner.

Det mange snakket om etter kampen var kjempesjansen som Kongphob Lathuli brant i første omgang.

- Sjansen kom etter at vi vant ballen etter å ha presset høyt. Det var en en-mot-en-situasjon med keeperen. Jeg ville ikke bli skadet i duellen, så jeg trakk meg litt. Hadde det vært en seriekamp og ikke en treningskamp hadde jeg ofret mer i den duellen, sier Kongphob Lathuli.

2-2 er i utgangspunktet likevel et ganske bra resultat siden Nordstrand 2 var suverent best i 5. divisjonsavdelingen til LIF i 2023-sesongen.

Uavgjort mot Holmlia
Lambertseters A-lag står dermed med tre uavgjorte matcher så langt i oppkjøringen til spill i 4. divisjon.

Lambertsetergutta åpnet preseason med 1-1 mot Holmlia. Holmlia ble i 2023 nummer tre i sin avdeling i 4. divisjon for menn avdeling 2. Gamle Oslo vant avdelingen foran Grei. Magnus Nyborg scoret utlikningsmålet i den kampen.

- Målet kom på et skudd innenfor 16-meteren, sa Magnus Nyborg i etterkant. (LIFs nettside)

Uavgjort mot M/S og tap mot Bøler
Manglerud/ Star var motstander lørdag 27. januar i Manglerudhallen. M/S-laget ble nummer fem i samme avdeling som Holmlia i 2023. Denne gangen endte det 2-2 for LIF-gutta. Marcus Løken Tannum og Kongphob Lathuli scoret målene i den kampen.

- Vi satte et ganske høyt press på M/S. Kong vant ballen litt utenfor deres 16 meter, løp ned til dødlinjen og slo 45 ut til meg, sa Tannum til LIFs nettside om 1-2 scoringen.

Deretter kom en kamp mot Bøler 27. februar som endte med 0-2 tap. Den kampen forbigår vi i stillhet.

Jobber med nye taktikker
Kongphob Lathuli synes LIF-laget tar skritt i riktig retning for hver uke som går.

- Det er kommet en del nye spillere inn i laget, så det tar litt tid før det setter seg spillemessig. Vi jobber også med en del nye taktikker. Kampen mot Nordstrand 2 viser at vi kan spille bra, men vi har mye å jobbe med, sier Kongphob Lathuli.

Stian Nyborg mener LIF-laget fortjente minst uavgjort i kampen mot Nordstrand 2.

- Vi ligger godt defensivt og slipper dem ikke til mange sjanser. Det  var også litt dårlig humør på banen i første omgang. I andre omgang spiller vi bedre. Vi har spesielt trent på å ligge lavt de siste to kampene, sier Stian Nyborg.

Bildet i artikkelen. Foto: Lambertseters A-lag