-Vi har fått nye venner

Postet av Torbjørn Andersen den 29. Feb 2024

Jentene på 2009-laget er svært positive til det nye samarbeidet mellom M/S, RASK og Lambertseter.

Samarbeidslaget består av 29 spillere og har fem personer i trener/lagleder-apparatet.

- Det er veldig hyggelig, og vi har fått mange nye venner. Så langt fungerer dette veldig fint. Målet vårt er å bli gode sammen og bli best mulig. Det er veldig deilig at vi nå er mange spillere på treningene, sier jentene.

- I en periode nå så åpner vi også for yngre jenter i samarbeidet sånn at de kommer på våre tirsdagstreninger. Det er konfirmasjonstid og en del har opplegg knyttet til det. Av de yngre jentene, vil det være flere som kommer til å hospitere hos oss på kamper i sesongen. Så her er en vinn-vinn-situasjon. Vi blir kjent med hverandre og vi blir fortsatt mange på trening, sier Hege Røsholm.

To lag i seriespillet

Jentene gleder seg til å starte opp med seriespill i 2. og 3. divisjon.

- Målet vårt er å gjøre det bra med begge lagene. Vi skal også hjelpe J17-laget under sesongen, sier jentene.

Laget skal også delta på flere cuper i løpet av året. Spesielt gleder jentene seg til å dra til Sør Cup i Kristiansand i sommer i perioden fra 22. til 26. juni.

- Vi gleder oss til badeland og konsert i tillegg til kampene, sier jentene og fortsetter:

- Vi håper også det er noen kjekke gutter der!

Jentene blir trolig også å se under sommerens Norway Cup i Oslo. Det jobbes også for å gjøre noe til høsten.

Fakta om samarbeidet
Manglerud/Star fotball, RASK (Rustad Abildsø Sportsklubb) og Lambertseter IF har bestemt seg for på samarbeide om jentefotballen.

Alle lagene i samarbeidet skal spille under felles drakter og en felles logo som symboliserer samarbeidet. Dette er under utarbeidelse og vil være på plass til seriespillet starter opp.

Det å skape en felles identitet rundt samarbeidet vil være med å løfte dette og skape en felles tilhørighet til satsingen på tvers av klubbene.

Følgende lag stiller i jentesatsingen
Samarbeidsklubbene stiller med følgende lag denne sesongen.

* J13 - Separate lag, men fellestreninger og samarbeidslag i cuper.

* J14 - Samarbeidslag i 2. divisjon og Obos Cup

* J15 - Samarbeidslag i 2. divisjon, 3. divisjon og Obos Cup

* J17 - Samarbeidslag i Adidas Cup og Obos Cup

* J19 - Samarbeidslag i 2. divisjon og Obos Cup

* Damer senior samarbeidslag i 5. divisjon

* Damer 7’er samarbeidslag.

Bildene i artikkelen. Foto: Torbjørn Andersen