Imponerte i Kurland Vintercup

Postet av Torbjørn Andersen den 4. Feb 2024

De nye samarbeidslagene imponerte i Kurland Vintercup. RML (Rustad Abildsø Sportsklubb RASK, Manglerud og Lambertseter) stilte med lag i klassen senior og klassen for J18/19.

Det ble spilt 133 kamper fordelt på 72 lag fra 2. til 4. februar i Fjellhamarhallen på Lørenskog. Kampene ble spilt over 2 x 15 minutter på det nivået RML-lagene deltok. Kampene ble spilt med fire utespillere pluss keeper.

Trener Truls Klaffmo med pokalen. Foto: Samarbeidslaget/Jardar Skarprud

Tredjeplass for seniorlaget
I seniorklassen, 3. divisjon og lavere, var motstander i første kamp for samarbeidslagene Oppsal IF Fotball. Der ble det tap med 1-8.

Deretter gikk det bra i innledningspuljen. Søndre Høland ble slått 2-0 og Heming IL 1 ble slått 3-2. De første kampene her ble spilt lørdag 3. februar.

Søndag 4. februar var det åttendelsfinale mot Oppsal Fotball 2. Denne ble vunnet med 2-1. Dermed var laget klare for kvartfinalen mot ÅS IL Fotball. Det ble ny seier med 3-2.

I semifinalen ventet KFUM Oslo. Det endte med 0-3 tap etter at det stod 0-0 ved pause. Tredjeplass er likevel en flott plassering for samarbeidslaget.

Deltok også med jentelag
RML hadde nemlig også med lag i klasse 18/19 år. De fikk en kjempestart søndag 4. februar da de slo ÅS IL Fotball i sin første kamp og vant 4-1.

I kamp nummer to var Nordre Trysil motstander. Det endte med 0-2 tap.  Nesodden IF var motstander i kamp nummer tre. Det endte med 2-6 tap.

Veldig fornøyd lagleder
Kampprogrammet ble for tett for RML-spillerne til at det ble en topp-plassering.

- Veldig fin helg, seniorlaget på 3. plass av 19 deltakende lag.  Vi vant både åttendels- og kvartfinale på golden goal. Semifinalen mot Kåffa var 0-0 til pause, men vi raknet i andre omgang hvor vi gikk tom for krefter etter seks kamper i dag for senior og J19, sier lagleder Jardar Skarprud.

Han er uansett veldig fornøyd med lagenes innsats.

- Tredjeplass i Kurland cup er veldig bra, sier Jardar Skarprud.

Alle bildene i artikkelen. Foto: Samarbeidslaget/Jardar Skarprud

Relatert artikkel:

Spennende jentesatsning (LIFs nettside)