- Vi hører hjemme i 3. divisjon

Postet av Torbjørn Andersen den 14. Apr 2024

Lambertseter IF Innebandy endte sesongen med 127 mål scoret. De har kun sluppet inn 34 baklengsmål. Det gir et snitt på 10,58 mål scoret pr. kamp og 2,83 baklengsmål pr. kamp.

Lambertseter IF Innebandys lag i 4. divisjon avsluttet sesongen med 16-2 på hjemmebane mot BVH Verket.

- Det er helt sjukt scoringssnitt egentlig. Det er tydelig at vi hører hjemme en divisjon over, sier Jørn Nordbø Pettersen om scoringssnittet på over 10 mål pr. kamp i årets sesong i 4. divisjon.

Nordbø Pettersen med 54 målpoeng
Han ble lagets og divisjonens poengkonge med 54 poeng (31 mål og 23 assist). Det gir et poengsnitt på 4,5 poeng pr. kamp av de 12 han har spilt.

- Neste sesong må vi prøve å få unggutta enda mer opp i ringene, sier Nordbø Pettersen.

Han er veldig fornøyd med å ha bikket 50 poeng totalt denne sesongen.

- Jeg scorer mye fordi jeg spiller på et godt lag. Det er også veldig gøy at vi er over 20 mann på treningene sammen med 5. divisjonslaget, sier Nordbø Pettersen.

Han lover å bli med opp i 3. divisjon neste sesong.

- Dersom kroppen holder blir jeg med opp en divisjon. Jeg håper vi kan holde på stammen i laget, sier Nordbø Pettersen.

Jørn Nordbø Pettersen jubler for scoring mot BVH Verket. Foto: Torbjørn Andersen

Lundkvist reiser til Sverige
En som ikke blir med neste sesong er Daniel Magnus Andreas Lundkvist.

- Jeg har planlagt å flytte hjem til Sverige, så dette var min siste match med gutta. Det er ekstra trist siden vi nå rykker opp. Jeg skulle gjerne forsøkt meg i 3. divisjon, men det finnes nok noen muligheter i Sverige også, sier Lundkvist.

Han oppsummerer sesongen slik.

- Det har vært en bra sesong. Vi har scoret mange mål og viser at vi er for bra for denne divisjonen, sier Lundkvist.

Dette laget har vært suverene i 4. divisjon denne sesongen. Foto: Torbjørn Andersen

Lund med supersnitt
Ronny André Lund er lagets målvakt. Han er veldig fornøyd med å holde snittet på under tre baklengsmål denne sesongen. Snittet på 2,83 baklengsmål på 12 spilte kamper.

- Det er nok ikke mange andre innebandylag som klarer et så lavt snitt, så det er bra. Vi har mange gode spillere og da er det enkelt å stå bakerst, sier Lund.

Han måtte plukke ut to baller av nettet i den siste kampen.

- Det handler om litt tilfeldigheter. Det er mye tilfeldigheter i denne sporten siden det går såpass raskt, sier Lund.

Alle bildene i artikkel. Foto: Torbjørn Andersen