Sterke resultater i Moss

Postet av Torbjørn Andersen den 21. Mai 2023

Andrea Rooth fra Lambertseter IF tok gullet under NM i syvkamp i Moss 21. mai. Emma Sophie Gjerland ble nummer fire i sin mangekampdebut. Junioren Sverre Hansen Munkvold imponerte også stort med andreplass i G14 6-kamp.

Andrea Rooth vant mangekampgullet i Moss. Hun hadde serien 13.82 på 100 meter hekk, 1,65 meter i høyde, 10,70 meter i kule, 24.55 på 200 meter, 4,69 meter i lengde, 32,70 meter i spyd og 2.18.73 på 800 meter.

- Det var greit og jeg gjennomførte i alle fall. Jeg satte også personlig rekord i spyd, men jeg fikk en skade underveis i den venstre hamstringen og gidder ikke risikere noe, sier Andrea Rooth.

Hennes neste oppgave blir under nordisk i København helgen 27. og 28. mai.

- Jeg skal restituere godt, og jeg tror det går bra i forhold til hamstringen. Jeg skal løpe 100 meter hekk, 400 meter hekk og være med på stafettlaget på 4 x 400 meter flatt, sier Rooth.

Emma Sophie Gjerland fra Lambertseter IF ble nummer fire i samme klasse som Andrea Rooth. Det var Emma Sophies første syvkamp.

- Det var gøy å ha med seg noen flere fra klubben i samme klasse, og hun var veldig god, sier Rooth.

Sverre Hansen Munkvold fra Lambertseter IF imponerte med en andreplass i G14 6-kamp. Han ble bare slått av Sondre Rosseland.

- Det var kjempekult med Sverre, sier Andrea Rooth.

Bildene i artikkelen. Foto: Privat