LIF ble divisjonsmestere i innebandy

Postet av Torbjørn Andersen den 29. Apr 2023

Lambertseter IF ble nylig divisjonsmestere i innebandy. De slo Fjerdingby 10-5 i den avgjørende kampen i Lambertseter Flerbrukshall.

Etter å ha vunnet sin 5. divisjonspulje var Lambertseters innebandyherrer klare for divisjonsfinale. Den ble spilt på hjemmebane mot vinneren av den andre 5. divisjonspulja.

- Det var en jevn og morsom kamp. I den tredje perioden vant vi 7-0 så vi var det laget som hadde det ekstra giret i kampen, sier trener Tomas Berg.

Dette betyr samtidig også at laget rykker opp til 4. divisjon kommende sesong.

- Det hadde vært moro om vi allerede neste sesong kan rykke opp til 3. divisjon, men målet vårt må være å etablere oss i 4. divisjon først. Vi møter bedre lag i den divisjonen i forhold til hva vi har vært vant til i år, sier Berg.

Han håper også opprykket gjør at klubben kan tiltrekke seg bedre spillere.

- Jeg håper vi kan bli en attraktiv klubb for nye spillere. Det er også morsomt å vise våre yngre spillere i klubben at vi har et stabilt A-lag, sier Tomas Berg.

Bildene i artikkelen. Foto: innebandygruppa