Klare for divisjonsfinale

Postet av Torbjørn Andersen den 5. Mar 2023

Opprykket til 4. divisjon er sikret for innebandyherrene til Lambertseter IF, men sesongen er ikke over. Det trenes for å vinne divisjonsfinalen også.

- Det var veldig morsomt at vi klarte målet vårt som var opprykk. Vi har fortsatt å trene som før siste seriekamp, sier trener Tomas Berg.

Opprykksfest 18. mars
Han leder Lambertseter-laget som gikk til topps i 5. divisjon avdeling2 etter seier med 14-4 mot Drammen i siste seriekamp 9. februar. Det endte med seks seirer og ett tap i 5. divisjon. Målforskjellen var imponerende 68-23.

- Målsettingen var å rykke opp og det klarte vi, sier Berg.

Det skal arrangeres opprykksfest på Lambertseter lørdag 18. mars.

- Det blir en sosial happening for å bli bedre kjent med hverandre. Vi er allerede godt kjent og humoren sitter løst i laget, sier Berg.

Sesongen er likevel ikke over. Lambertseter-laget vil møte den andre divisjonsvinneren i 5. divisjon til en divisjonsfinale.

- Vi rykker opp uansett hvordan det går i divisjonsfinalen, sier Berg.

Det er i skrivende stund usikkert hvem de møter og når kampen/kampene spilles siden avdelingen ikke er ferdigspilt. Fjerdingby2 topper tabellen i skrivende stund.

- Jeg håper vi får hjemmekamp i Lambertseter Flerbrukshall, sier Berg.

Planlegger neste sesong
Han forteller at det allerede er startet planlegging for neste sesong.

- Vi tenker litt framover og kommer til å invitere lag fra både 3. divisjon og 4. divisjon til kamper. Vi kommer til å holde i gang treningene til godt over påske, sier Berg.

Nivåforskjellen mellom 5. divisjon og 4. divisjon tror han ikke er veldig stor.

- Litt nivåforskjell er det nok. Vi kommer nok til å møte litt mer samspilte lag og tempoet er nok litt høyere, sier Berg.

Håper på nytt opprykk
Han forteller at det sannsynligvis fra høsten av vil etableres to ulike seniorlag på Lambertseter. Ett for dem som ønsker å spille 4. divisjon og ett for dem som vil spille 5. divisjon.

- Målet må jo være å rykke opp i 3. divisjon med det beste laget vårt, sier en offensiv Berg.

Han håper også på mer treningstid for innebandylaget til høsten.

- Det hadde vært fint med minst en time til i uka, sier Tomas Berg.