Futsallaget jakter eliteserieopprykk

Postet av Torbjørn Andersen den 4. Jan 2023

Lambertseter IF sitt futsallag ligger i skrivende stund på andreplass på tabellen i 1. divisjon. Nå skrus ambisjonsnivået opp.

Vålerenga futsal topper tabellen med 24 poeng. Lambertseter IF er nummer to med sine 20 poeng. Det er jevnt bak Lambertseter på tabellen og skiller bare fem poeng ned til OSI på sjetteplass.

- Målet var ikke opprykk før sesongen startet, men nå når vi ligger så godt an ønsker vi å være med hele veien inn. Målet er opprykk, sier trenerduoen Mohammed Lachaychi og Magnus Nyborg.

Ønsker bedre treningstider ved opprykk
De mener spillertroppen er god i år, men det er likevel litt overraskende at laget har gjort det så bra innledningsvis i sesongen med tanke på treningsmuligheter. Laget har bare en times treningstid pr. uke – torsdager fra klokka 21.30-22.30.

- Vi prøver i tillegg å få mer treningstid når det er ledig tid i hallen i helger når det ikke spilles kamper, sier Nyborg.

Skulle laget rykke opp til eliteserien mener han at forholdene må legges til rette for dette fra klubbens side.

- Jeg vet ikke om klubben ønsker at vi skal rykke opp. Det krever en litt annen økonomi siden det blir mer reising i eliteserien. I tillegg må vi ha bedre treningstid og helst to ganger pr. uke, sier Nyborg.

Nye kamper 7. januar
 - Laget vårt er et tilbud for A-lagsspillere i Lambertseter. I tillegg består laget av en del tidligere A-lagsspillere og et par som er hentet inn utenfra, sier Nyborg.

Lørdag 7. januar spiller laget sine neste kamper. Motstander er Oldenborg  klokka 10.00 og klokka 12.00 mot Sørumsand. Begge kampene spilles i Eika Fet Arena i Fetsund.

- Etter denne runden kan det se veldig bra ut eller vi kan være hektet av i toppen, sier Lachaychi.

Vanligvis spiller futsallaget sine hjemmekamper i Bjørnholthallen.

- Denne sesongen har vi fått flyttet to kamper til Lambertseterhallen og det var veldig moro å kunne spille på hjemmebane, sier Nyborg.

Han håper laget får flere sjanser til å spille i Lambertseter Flerbrukshall neste sesong.

NB! Laget var forsterket i første halvdel av sesongen av en tidligere landslagsspiller og futsalstjerne – Abdurahim «Ibba» Laajab. Det ble dessverre bare et kort opphold. Ibba er nå gått til Høybråten/Stovner, som spiller i Eliteserien.

Her finner du kampoppsett og tabell (Norges Fotballforbund)

Alle bildene i artikkelen: Foto: "primetime_Perry" - gjengitt med tillatelse