Vil du spille sammen med denne gjengen?

Postet av Torbjørn Andersen den 15. Des 2022

Sesongen er halvspilt for damelaget til Lambertseter IF i 3. divisjon i håndball. Laget ligger trygt plassert midt på tabellen. Nå åpner de for å få inn flere spillere til andre halvdel av sesongen som starter etter nyttår.

- Vi trenger flere spillere. Det er litt lite med bare 14 spillere. Kravet er at du må ha spilt håndball på minst 3. divisjonsnivå tidligere. Kanskje har du også spilt på et høyere nivå, og ønsker å trappe litt ned? Du må kunne bidra både sportslig og sosialt, sier Marita Opheim i håndballgruppa.

Vil du spille for Lambertseter IF kan du kontakte Marita på telefonnummer:  907 68 486.

6 seirer og 4 tap
Laget ligger etter halvspilt sesong på en femteplass i 3. divisjon. De har bokført 6 seirer og 4 tap så langt.

- Vi er for så vidt fornøyd med sesongen så langt. Det har vært litt stang inn og litt stang ut, sier Opheim.

Siste kamp ble spilt 14. desember der Kjelsås 2 ble slått 26-24.

- Det var en veldig sterk andreomgang som reddet seieren i den kampen. På det meste lå vi under med åtte mål, sier Opheim.

Kampoppsettet for andre halvdel jobbes med
Målsetningen for andre halvdel av sesongen er å holde laget midt på tabellen og kanskje klatre opp en plass eller to. Bortsett fra suverene Ullern som har 10 seirer på 10 kamper er det ganske så jevnt på tabellen. Det skiller ett fattig poeng fra 2. plass til 6. plass. Lambertseter IF er på en femteplass.

For de som måtte lure på hvorfor kampene i andre halvdel av sesongen ikke er satt opp foreløpig hos Norges Håndballforbund så skyldes det at det jobbes med omberamminger av kamper. Kampopsettet for andre halvdel av sesongen blir trolig klart i løpet av desember.

Her kan du se alle resultater og tabell (Norges Håndballforbund)

Bildet i artikkelen. Foto: Håndballgruppa

NB! Håndballdamene har siste trening før jul mandag 19. desember og starter opp igjen 2. januar.