Pokalfangst for Lambertseter-spillerne

Postet av Torbjørn Andersen den 11. Sep 2022

Det ble 10. og 11. september arrangert Oslos største turnering i badminton på flere år. Det ble spilt rundt 416 kamper i helgen. Nybegynneren - Inkluderingsturnering var et samarbeid mellom Klemetsrud IL og Lambertseter IF Badminton.

Inkluderingsfokus
Fokuset under turneringen var inkludering og nybegynnere. Spesielt stor var derfor deltakelsen i D-klassene.

Denne gang ble også alle spillere med litt erfaring fra badmintonsporten bedt om å melde seg opp en klasse slik at D-klassene ble primært for nybegynnere.

Seier i damedouble C og D
Det ble tre tredjeplasser i single til Lambertseter-spillerne 10. september. Ola Sæther Carlin (herresingle U 15 C), Gaurav Sharma (herresingle C) og Søren Sindre Munch (herresingle D).

I double klasse D gikk Maria Christine Ignacio og Mary Lorie Jacinto fra Lambertseter til topps.

Andreplass ble det på Lambertseter-spillerne Sigurd Thu Sandal og Henrik Kolflaath i klasse U15C.

Helt til topps gikk også Lambertseters Kayzee Espineda og Michelle Dunay i damedouble senior C.

Sharma vant herresingle A
Herresingle i klasse A ble vunnet av Adit Sharma fra Haugerud. Han slo Andy Hang fra Klemetsrud IL i finalen. Settsifrene ble 12-21, 21-18 og 21-19.

Damesingle i klasse A ble vunnet av Celina Nha-Minh-Thanh fra OSI badminton. Hun slo Varshini Manikandan fra IL Skrim i finalen. Settsifrene ble 21-18 og 21-11.

Deltakelse fra over 20 klubber
Det var deltakelse fra i overkant av 20 klubber, og i herresingle U13 A ble det seier til Anton Hofmann fra den nordnorske klubben Harstad. U15 A ble vunnet av Shravan Ramkumar fra Asker. I finalen slo han Noah Leander Solbakken Svela fra Klemetsrud. Settsifrene var 10-21, 21-18 og 21-16.

U17A ble vunnet av Vebjørn Isberg Haugan fra Moss, som stilte med mange spillere i helgens turnering. Det var tre Mosse-spillere i finalespillet i klasse U17A. Bryan Javier Matland og Gabriel Pettersen Engelberg ble nummer to og tre.

Alle resultater finnes her (cup2000)

Flere bilder finnes på Lambertseter badminton sine Facebook-sider

Alle bildene i artikkelen. Foto: Torbjørn Andersen