God stemning under NC på Lambertseter

Postet av Torbjørn Andersen den 3. Aug 2022

Det var god stemning under Norway Cup på Lambertseter onsdag 3. august. Både i kiosken, blant Norsk Folkehjelps personal og blant NC-sjefene var humøret strålende.

I kiosken på stadion var det mye å gjøre. Det var et jevnt trykk med besøkende gjennom ettermiddagen.

- Det er veldig allright å være her. Det er veldig morsomt å snakke med lagene, men det er ikke alltid vi har like god tid til å prate, sier Signe Tveter, som hadde steppet inn som vakt i kiosken.

Med seg som frivillige hadde hun sønnen Christoffer (12 år) og Marley (11 år).

- Å selge ting er gøy, sier Marley som spiller mest midtbane på Lambertseters J2010-lag.

Christoffer forteller at han spiller spiss, ving eller indreløper på G2010-laget til Lambertseter.

- Turneringen er en livsstil
To av dem som satt ekstra stor pris på at Lambertseter har egen kiosk på stadion er Norsk Folkehjelps personalet Anna Fjalestad og Torstein Johan B. Forås. De to forteller at kiosken bød på gratis kaffe og vafler som takk for innsatsen.

- Det er trivelig at vi får kaffe og vafler. Det er ikke alle andre steder under turneringen vi er like heldige, sier Forås.

Norsk Folkehjelp har vært samarbeidspartner med Norway Cup helt siden starten i 1972.

- Det hele begynte med et lite telt på Ekebergsletta i 1972. Under årets turnering har vi ni ulike poster på forskjellige steder på Ekebergsletta og utebanene. I tillegg har vi tre beredskapsambulanser, fem transportbiler og eget feltsykehus på Ekebergsletta, sier Forås.

Han feirer 10-årsjubileum for Norsk Folkehjelp under årets turnering.

- Jeg tar en uke av ferien min under Norway Cup. Turneringen er blitt en livsstil. Det er veldig hyggelig å kunne være til stede å hjelpe de som trenger det, sier Forås.

- Skaper godt klubbmiljø
Norway Cup-sjefene på Lambertseter Øyvind Andersen og Arve Moen forteller om lange men innholdsrike dager.

- Det går i et fra klokka 07.00 om morgenen til halv ti på kvelden. Øyvind og jeg er også dårlige på å ta oss pauser. Det er likevel en del av gleden med stor aktivitet og mye trøkk. Det skaper også godt klubbmiljø og du møter mange du ikke kjenner så godt fra tidligere, sier Arve Moen.

Han forteller at han holder mest i logistikken mens Øyvind Andersen holder mest i det administrative.

- Vi får gode inntekter fra kiosken og fra parkeringen på grusbanen, forteller Moen.

Oslo kommune har for øvrig leid ut Lambertseter Flerbrukshall til lag under turneringen.

NB! Samarbeidslaget mellom Rustad Abildsø SK/Lambertseter og Bøler gikk onsdag kveld videre til 8-delsfinale i B-sluttspillet. Sjekk mer her (CupAssist)

Bildene i artikkelen. Foto: Torbjørn Andersen