Hjemmebanesuksess i Norway Cup

Postet av Torbjørn Andersen den 1. Aug 2022

Lambertseter IFs G2007-lag er et av flere lag fra medarrangørklubben Lambertseter IF som deltar i Norway Cup.

Laget spiller Norway Cup i G15- født 2007. Laget har til nå i turneringen spilt to kamper og vunnet begge to. Først ble Jotun slått 2-1 og deretter ble Sæbø IL Fotball slått hele 7-0 på hjemmebane på Lambertseter mandag 1. august.

- Det er jo spesielt å spille på Ekebergsletta under Norway Cup, men Lambertseter er en god nummer to. Det var gøy å spille og vinne på hjemmebane. Det er 20 gutter på laget og alle skal få spilletid i innledende kamper, sier Hanne Sørum.

Laget møter Åsane tirsdag 2. august klokka 08.55 i den siste innledende gruppespillskampen på bane 27 EK11 på Ekeberg til en ren gruppespillfinale.

Uansett hvordan det går i denne kampen er Lambertseter-laget videre til 32-delsfinale i verdens største fotballturnering. 32-delsfinalen spilles onsdag 3. august og klokkeslettet avgjøres av siste innledende kamp.

NB! Klokka 15.30 tirsdag 2. august spiller et annet Lambertseter-lag på Lambertseter. Motstander er tyske Holstein Kiel. Laget vårt er et samarbeidslag i jenteklassen mellom Rustad/Abildsø/Lambertseter/Bøler.

Bildet i artikkelen. Foto: Hanne Sørum

Alle Lambertseter-lagene kan du følge i turneringen her (CupAssist)

G15-lagets vei videre i turneringen kan du følge her (CupAssist)

Samarbeidslaget vei videre i turneringen (CupAssist)