Nye Lambertseter stadion åpnet

Postet av Øyvind Helge Andersen den 4. Sep 2017

Torsdag 24. august var det åpningsseremoni for nye Lambertseter stadion, med byrådsleder Raymond Johansen. Friidrettsanlegget på stadion er totalrehabilitert, med helt nytt kunstdekke. Til glede for friidretten og allidretten i klubben, men også for alle andre som flittig bruker anlegget til organisert og uorganisert trening.

I tillegg til byrådsleder, var det flere representanter fra kommunen, bydelen og bymiljøetaten til stede. Seremonien var lagt sammen med åpningsdagen for nye barn og foreldre i klubben. De fikk prøve seg på både fotball, friidrett, håndball, innebandy og allidrett.

Lambertseter stadion ble først tatt i bruk som sådan på 60-tallet, og har utviklet seg sammen med historien til klubbens idretter og andre idrettsforeninger som har hatt virksomhet her.

Tidligere var det hver vinter is på stadion, og Lambertseter Skøyteklubb holdt til her på 60-, 70- og 80-tallet. Det var også bandy på Lambertseter stadion. Lambertseter IF har også hatt idretter som langrenn, skihopp og ishockey.

I dag har vi fotball, friidrett, allidrett, innebandy og i løpet av høsten også håndball i klubben. Lambertseter Svømmeklubb, Lambertseter Bryteklubb og Nordstrand Basketball Club gjør sammen med Lambertseter IF at vi har et rikt idrettslig tilbud

i området. Det blir også et stort løft for idretten på Lambertseter når den nye hallen står ferdig senere i år.