LIL Jenter 16 til A-sluttspill i Dana-cup

Postet av LIL J00 den 27. Jul 2016

Lommedalens Jenter 16 har kvalifisert seg til A-sluttspillet i Dana-cup, som er en turnering i Danmark med 1 155 lag fra 48 nasjoner.
Lommedalen ble nr 2 i sin innledende pulje etter å ha slått Tønsberg FK 2-0, Fana Fotball 4-0 og tapt 0-1 for Ranheim IL.
Første sluttspillkamp spilles torsdag ettermiddag.
En meget god prestasjon av Lommedalsjentene som er 14, 15 og 16 år!
Hele 19 spillere er med til Danmark og det ser ut til å ha vært veldig lurt med en stor tropp siden mange spillere sliter med småskader...

I tillegg til Jenter 16 stiller også Gutter 14 og Gutter 15 på Dana-cup, så Lommedalens IL gjør seg bemerket i turneringen

Langhus ga Lommedalen tøff kamp

Postet av LIL J00 den 19. Mai 2016

Mandag 16. mai spilte J16 borte mot Langhus. I fjor møtte vi Langhus til to meget jevne kamper i J15-serien (1-1 og seier 1-0). Vi visste derfor at dette helt sikkert kom til å bli jevnt og tøft også denne gangen.

Vi stilte med følgende lag: Mia, Synne, Kaja, Cecilie, Emma, Daisy, Johanne, Eirin, Solvor, Kristine M, Frida, Rikke, Mie, Hannah og Aurora.
Kampen starter jevnt med småsjanser til begge lag, uten at noen klarer å tilrive seg et overtak.

Etter 14 min er vi veldig nære å ta ledelsen 1-0. Aurora skyter fra ca 20 m, og ballen treffer tverrliggeren og ned på streken (noen hevder den var inne, men det var vanskelig å se fra vår, og dommerens posisjon).
Som forventet er Langhus et godt lag og de er frempå noen ganger, men enten rydder forsvaret unna eller Mia i mål. Mia leser spillet fint ved flere anledninger og er ute ved 16 m flere ganger og tar ballen.
Vi har også våre muligheter, men de helt store målsjansene uteblir og lagene går til pause på 0-0.
2. omgang fortsetter som 1. omgang sluttet. Det er jevnt banespill og enkelte fine kombinasjoner vises fra begge lag.
Etter snaue 8 minutter kommer imidlertid Langhus seg fri og deres angriper skyter ballen over Mia og i mål, nesten oppe i krysset. Langhus leder dermed 1-0.
Våre jenter har ikke tenkt å gi seg uten kamp og jobber videre. Etter 13 minutter får vi endelig uttelling. Hannah vinner ballen ved 16 meteren og sender avgårde et skudd som går i mål helt nede ved keeperens venstre stolpe. Det står 1-1.
Denne scoringen blir en vitamininnsprøyting for jentene våre for det går kun 1 minutt før det igjen blir jubel. Kristine M sender avgårde et langskudd langs bakken fra 25 meter, som keeper ikke klarer å holde og ballen går i mål mellom bena.
Vi er nå inne i en god periode og jentene viser periodevis godt spill med gode kombinasjoner. Vi jager etter å få en 3. scoring og Aurora er svært nærme i det 32. minutt da hun igjen sender avgårde et skudd som treffer tverrliggeren og ned på streken.
Langhus er frempå enkelte ganger, men vi har forholdsvis god kontroll i forsvar. I tillegg spiller Mia svært godt som siste skanse og tar det som kommer.
Kampen ender dermed 2-1 til Lommedalen - en sterk seier!
En jevn og spennende kamp, men vi mener vel at det beste laget trakk det lengste strået til slutt.
Takk for kampen jenter, og takk til publikum som stilte opp!