Badminton for alle

Badminton er det rette valget for den som vil prøve en enkel og morsom idrett som hele tiden byr på nye utfordringer. Badminton er ikke bare en hurtig og krevende konkurranseidrett, men også en god mosjonsidrett for spillere på alle nivåer. Det eneste man trenger er å ha noen å spille med! Så kan man selv velge hvilket nivå man vil være med på. Kanskje kan hele familien være med å spille?

Badminton er den raskeste racketsporten i verden. Det raskeste slaget som noen gang er målt er 565 km/t i 2023 av Satwiksairaj Rankireddy fra India ifølge Guinness Rekordbok. Badminton krever eksplosivitet, utholdenhet, hurtighet og bevegelighet. Du må også beherske taktikk og teknikk for å drive med sporten.

Badminton spilles mellom individuelle utøvere eller par. Det spilles badminton i klassene single, double og mixeddouble. Spillet går utpå å slå en fjærball over et nett som skal henge minst 150 cm over bakken. En badmintonmatch spilles best av tre sett.

Badmintongruppa i Lambertseter IF startet opp våren 2018 som mosjonstrening for voksne. Fra 10. september 2019 begynte vi med badmintontrening for barn/junior. Sesongen 2022/2023 begynte badmintongruppa også å arrangere egne turneringer i Lambertseter Flerbrukshall i samarbeid med Klemetsrud IL badminton og OSI.

I 2023 har LIF badminton flere medlemmer som er aktive og presterer godt i lokale og nasjonale turneringer. Flere av gruppas medlemmer hadde også gode plasseringer på rankinglistene i Norge før sesongstart 2023/2024.

Badmintongruppen drives i dugnadsånd så her må medlemmene være med på dugnad. Vi har badmintonracketer å låne ut i Lambertseter Flerbrukshall. Baller holder du selv.

Treningstidene våre for våren 2024:

Junior:
Onsdag fra kl. 19.30-20.30 i Lambertseter Flerbrukshall
Fredag fra kl. 19.00-20.00 i Lambertseter Flerbrukshall

Senior:
Onsdag fra kl. 20.30-23.00 i Lambertseter Flerbrukshall
Fredag fra kl. 20.00-23.00 i Lambertseter Flerbrukshall

Hva må til for å spille?

Du må være medlem av Lambertseter idrettsforening for å kunne være en del av badmintongruppen, medlemskontingent er kr 200,- pr. år.

Videre må man betale treningsavgift pr år:

Barn/junior (7-15 år) kr. 1000,-

Senior kr. 700,-

Har du spørsmål ta kontakt med lederen i badmintongruppen Roger Sagen på e-postadresse badminton@lambertseterif.no eller via mobil 970 97 899.

Vi har en Facebook-side der vi deler informasjon.

Vi har også en intern Facebook-gruppe der vi deler informasjon.

Bildet i artikkelen. Foto: Torbjørn Andersen

.