Første LIF-finale siden 2017

Postet av Torbjørn Andersen den 3. Aug 2023

For første gang siden 2017 skal Lambertseter IF (LIF) spille A-finale i Norway Cup. Det er G16-laget som ble historiske da de vant sin semifinale mot Leknes med 4-2.

I 2017 var det et jentelag som spilte finale i Norway Cup. De tapte 0-2 et lag fra Pyongyang fra Nord-Korea. Denne gangen er det guttene som skal spille finale på Ekebergsletta. Vinner guttene A-finalen blir de første lag fra Lambertseter som går til topps i Norway Cups A-finale.

- Dette er kjempegøy og utrolig moro at vi får det til. Jeg hadde aldri i verden trodd at vi skulle gå helt til Norway Cup-finalen da vi meldte oss på. Jeg er rørt over guttenes innsats, sier trener Erik Holsæther.

Kaptein på laget er Thomas Holsæther. Han var dyktig sliten etter semifinalen som ble spilt på Ekebergsletta.

- Det er ganske sprøtt av vi skal spille finale i turneringen. Jeg er sliten i hele kroppen, sier kapteinen.

Han har følgende resept før finalen.

- Nå skal vi først slappe av litt og få tilbake overskuddet, så er vi klare for finalen, sier  Thomas Holsæther.

I finalen møter de Odda FK. Kampen spilles fredag 4. august klokka 14.00 på bane 7BEK01 på Ekebergsletta. Det er på den nye matchbanen som ligger like ved scenen. Banen deles i to under finalespillet. Eller nærmere bestemt bane 7. Møt opp og støtt G16-laget. Vi ønsker laget lykke til.

Følg G16-laget i turneringen her (Norway Cup)

G16-laget til kvartfinalen (Lambertseter IFs nettside)

G16-laget jakter A-sluttspill (Lambertseter IFs nettside)

G16-laget trenger flere spillere før høstsesongen (Lambertseter IFs nettside)